HTML

A Mama Főztje

Sok,sok ételes leírást láttam, gondoltam én is leírom ahogy én készítem az ételeket, hiszen ahány ház annyi szokás.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Látogatóim

Honnan látogatnak

free counters

Chat

Friss topikok

Tibor részeges csirkéje

2013.01.22. 16:45 :: a_mama_főztje

Lassan magunkhoz tértünk, hogy elvesztettük drága páromat, hiába a idő minden mély sebet begyógyít. Az első időkben nagyon nehéz volt, csak mentem az utcán és potyogtak a könnyeim, egyszerűen nem tudtam abbahagyni a sírást. Aztán ahogy múltak a napok, a hetek, a hónapok, úgy szép lassan megnyugodtam, elmaradtak az állandó sírások.  Még a mai napig lassan három év után is minden nap többször is rágondolunk, "beszélgetünk" vele.  Sikerült átalakítanunk az életünket a lányommal, szerényen, de szépen meg tudunk élni. A mai napig áldom párom gondolkodás módját, mindig azt vallotta, hogy hitelt nem veszünk fel, addig nyújtózkodunk míg a takarónk ér, így elvesztése után nem kellett azzal szembesülnünk, hogy nincs semmink, hogy az utcára kerülünk, mert nem tudjuk fizetni a tartózást. A mai napig is ehhez a nézetéhez tartom magam, csak addig nyújtózkodunk míg a takarónk ér, s hitelt a mai napig sem vettünk fel. (El kell mondanom, hogy rettentően félek attól, nehogy elveszítsük a  lakásunkat, első dolgom az, hogy a havi bevételünkből a lakással kapcsolatos kiadásokat, közös költség, gáz, villanyt rendezzük.)

Az ételeinkben is változások következtek be, most a régi ételek mellett sok új dolgot készítünk, más alapanyagokkal. Sajnos erre egészségi állapotom miatt is szükség volt, (vese elégtelenség miatt fehérjeszegény ételeket kell fogyasztanom) már nagyon ritkán eszünk vörös húst, marhát és sertést, inkább csirkét, pulykát és halat főzünk. Természetesen azért hébe-hóba készítünk hagyományos ételeket is, de ahol lehet a marhahúst és  sertéshúst pulykahússal helyettesítem.   

Volt egy nagyon finom recept, amit Ő készített. Sajnos én nem igen figyeltem meg hogy hogyan készül, de egy hete gondoltam egyet, s megpróbáltam elkészíteni ezt az ételt, hiszen az ízekre még a mai napig is emlékszem.  A gyümölcs miatt nem a legolcsóbb, de néha, néha azért el lehet készíteni.

Hozzávalók: 4 db felső csirkecomb, 1 közepes fej vöröshagyma, kevés zsiradék (olaj, vagy zsír), kevés füstölt szalonna, 1 nagy doboz sárgabarack konzerv, 1 dl barackpálinka (nem barack ízesítésű pálinka), 2 dl fehérbor.

A szalonnát apró kockára felvágjuk, s kevés olajon (én általában olajjal főzök) majdnem aranybarnára megpirítjuk.  Ha jó a szalonna beletesszük a szintén apróra vágott hagymát s megdinszteljük, majd rátesszük a csirkecombot, fehéredésig átsütjük. Beleöntjük a barackpálinkát a fehérbort és egy kevés barackbefőtt levét. Fedő alatt puhára pároljuk. Ha még sok a leve, akkor nagy lángon, fedő nélkül egy kicsit besűrítem, de azért maradjon egy kis szaftja, végül beletesszük a sárgabarack befőttet, (a megmaradt levét már nem öntjük hozzá)  és  egy kicsit összeforraljuk. Köretnek rizst adunk hozzá.

Nagyon finom lett, olyan amilyet drága párom készített nekünk. Tervezem, hogy legközelebb a sárgabarack konzervet őszibarack konzervvel helyettesítem, mivel ezt jobban lehet kapni, s egy kicsit olcsóbb is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amamafoztje.blog.hu/api/trackback/id/tr355035198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása