HTML

A Mama Főztje

Sok,sok ételes leírást láttam, gondoltam én is leírom ahogy én készítem az ételeket, hiszen ahány ház annyi szokás.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Látogatóim

Honnan látogatnak

free counters

Chat

Friss topikok

Gulyásleves

2010.01.18. 05:32 :: a_mama_főztje

Hozzávalók:

1/2 kg. marhalábszár, 1 nagyobb fej vöröshagyma, só,bors,köménymag (örölt), pirospaprika, gulyáskrém, vegeta, 1 tojás a csipetkéhez, liszt, amennyit a tojás felvesz kevés zsiradék, 5-6 szem nagyobb krumpli.  

A marhalábszárat apró kockákra vágom. A vöröshagymát is picire apritom. Egy fazékba kevés olajat öntök, ha eléggé felmelegedett, akkor ráteszem a vöröshagymát és üvegesre párolom, majd a felapritott marhalábszárat is beleteszem. A húst fehéredésig piritom. Ezután ráteszem a füszereket, a sót, borsot, örölt köménymagot, gulyáskrémet, pirospaprikát, vegetát, jól elkeverem, majd egészet felöntöm 2-3 liter vizzel. Az egészet addig főzőm, mig a marhahús megpuhul. (ha nagyon elfőtte a levét, akkor a vizet pótolom.) Ha kb. 1 óra főzés után még mindig nagyon kemény a hús 1/2 kávéskanál szódabikarbónát teszek bele. (lehet rögtön az elején is beletenni)

Amig a hús puhul, addig egy tojáshoz annyit lisztet teszek, amennyit felvesz. Jól összegyurum, majd csipetkéket tépkedek. Ha a hús puha, akkor beleteszem a kockára vágott burgonyát, megvárom mig felforr, majd a csipetkét is beleszóróm. A forrástól számítva kb. 20- 25 percig főzőm.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amamafoztje.blog.hu/api/trackback/id/tr431681169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizs (törölt) 2010.01.20. 09:57:55

Pont múlt héten főztem marhagulyást, lábszárból. Gulyáskrémet soha nem teszek bele, viszont egy kis doboz paradicsompürét belekeverek. Én zöldségesen főzöm,először a hagymát dinsztelen, majd a karikára vágott zöldségeket, majd a húst stb./zellerlevél mindenképpen kell!
A többi stimmel...:) Nagyon szeretjük!

a_mama_főztje 2010.01.21. 05:26:48

@bokapiri: Úgy is nagyon finom, ha van benne gulyáskrém. Én azért teszek bele, mert a családom nem nagyon szereti a zöldségeket. Zellerlevelet inkább csak nyáron használok, mert télen nagyon drága. Egyébként mi is nagyon imádjuk.
süti beállítások módosítása